Klart og korrekt språk: sjekkliste
Her er ei sjekkliste med spørsmål. Jo fleire spørsmål de kan svare «ja» på, desto betre grunnlag har de for å oppfylle pliktene i språklova.
Her er ei sjekkliste med spørsmål. Jo fleire spørsmål de kan svare «ja» på, desto betre grunnlag har de for å oppfylle pliktene i språklova.
Sjekk om de har oversikt over status og ein plan for arbeidet vidare:
Sjekk om arbeidet med klart og korrekt språk er godt forankra i leiinga:
Sjekk om ansvaret for klart og korrekt språk er tydeleg og godt plassert:
Sjekk om arbeidet med klart og korrekt språk inngår i prosessane i organisasjonen:
Sjekk om de har språkressursane de treng for å jobbe godt med klart og korrekt språk:
Sjekk om de har språklege tiltak som treffer godt:
Språkarbeidet kan gje store gevinstar for organisasjonen, og gode resultat kan motivere til vidare arbeid. De kan for eksempel måle
Sjekk om de formidlar resultata:
Sjekk om de bidreg til erfaringsdeling og gjenbruk:
Språklova seier at offentlege organ skal kommunisere på eit klart og korrekt språk som er tilpassa målgruppa.
Klart språk er dessutan tematisert i fleire andre lover, direkte eller indirekte:
I forslaget til ny forvaltningslov paragraf 8 andre ledd står det: «Forvaltningsorganet skal bruke et språk som er klart, presist og så vidt mulig tilpasset mottakeren.»
I tillegg seier Digitaliseringsrundskrivet frå staten at brukaren skal vere i sentrum.