Nettseminar
Digitaliseringsdirektoratet, KS og Språkrådet samarbeider om ei rekke nettseminar om klarspråk. Seminara er digitale, gratis og opne for alle.
Digitaliseringsdirektoratet, KS og Språkrådet samarbeider om ei rekke nettseminar om klarspråk. Seminara er digitale, gratis og opne for alle.
Tid: 25. september kl. 11–12
Korleis kan vi bruke klarspråk for å oppnå ein god standard på tekstar og tenester? Finst det standardar som seier noko om når ein tekst er klar? Eller reglar som sikrar at ein bodskap er tilgjengeleg for alle? Kan ein tekst bli så høfleg og skånsam at språket blir uklart? Desse spørsmåla prøver vi å svara på under dette nettseminaret.
Forvaltningsstandarden for begrepsbeskrivelser skal sikre at omgrep som blir forvalta av det offentlege, blir skildra og gjort tilgjengelege på ein standardisert og maskinleseleg måte, slik at verksemder enklare kan byggje vidare på omgrepsarbeid som andre har gjort. Presist definerte omgrep med tilhøyrande fagtermar er ein viktig del av arbeidet med klarspråk. Jim Yang frå Digitaliseringsdirektoratet presenterer standarden for oss.
Marianne Bugge Nordberg i KS arbeider med samanhengen mellom klarspråk og digitaliseringa av offentlege tenester. Ho skal fortelja om eit arbeid med ei ny digital innsynsløysing i barnevernet, og om korleis vi kan sikre klart språk i alle tekstane som barn og foreldre må lesa og bruke.
Nokre gonger kan det vera viktigare å ikkje støyte nokon enn å vera tydeleg. I det offentlege kjem vi stadig over ord som kan oppfattast som belastande. Professor Jan Svennevig vil vise oss korleis ord endrar innhald over tid, og korleis skriftspråket blir påverka av moderasjon i det munnlege språket.
I fjor kom verdas fyrste internasjonale standard for klarspråk, og nå er han omsett til norsk. Ivo Spira frå Standard Norge gjev oss ei innføring i standarden og korleis vi kan bruke han.
Program
Hvis du ikke har tillatt bruk av informasjonskapsler, vil ikke YouTube-filmene vises. Du kan endre innstillingene ved å klikke på «Administrer informasjonskapsler» nederst på siden («Marknadsføring» må være slått på).